Mini-warsztaty: praca z e-podręcznikiem

Mini-warsztaty: praca z e-podręcznikiem

Ten wpis jest uzupełnieniem mojej mikro-prezentacji z 11 stycznia 2016r. Znajdziecie w nim Państwo odnośniki do zagadnień poruszonych w trakcie prezentacji.

 

  1. Pocztówki przedstawiające interaktywną ścieżkę pracy z e-podręcznikiem  do swojego przedmiotu (uwaga, po przejściu na stronę z pocztówkami należy kliknąć na link z nazwą przedmioty by pobrać interaktywny plik pdf – kliknięcie w obrazek powoduje tylko jego powiększenie!):

Kliknij obrazek, by przejść do strony

 

2. Film instruktażowy „Jak prowadzić lekcję w oparciu o e-podręczniki?”. Film warto obejrzeć przed przeprowadzeniem lekcji z e-podręcznikiem.

 

3. Odnośniki do warsztatów rekomendowanych przez ORE.

Szkoła Podstawowa

Język polski

Czy można malować słowem? (klasa IV)

Pierwsza, druga, a trzeciej… (klasa IV)

Urodziny Ojczyzny (klasa IV)

Bajka czy nie bajka? (klasa V)

Bez przyimka ani rusz (klasa V)

Jak powstaje film? (klasa VI)

Historia

Odkryj tajemnice Drzwi Gnieźnieńskich (klasa IV)

Diodoros w Warszawie (klasa IV)

Rzym jak żywy (klasa IV)

Wynalazki Sumerów (klasa IV)

Brama Isztar i wielki Babilon (klasa IV)

Wirtualny spacer po średniowiecznym zamku (klasa IV)

Jak mieszkał Mieszko (klasa IV)

Demokratyczne Ateny (klasa IV)

Wielka wojna z Krzyżakami (klasa V)

Długa droga do wolności (klasa VI)

Matematyka

Jak pomnożyć przez 9? (klasa IV)

Jak wyznaczyć miarę kąta? (klasa V)

W jaki sposób zapisać treści za pomocą równań? (klasa VI)

Informatyka i zajęcia komputerowe

Modyfikacja cyfrowych obrazów (zajęcia komputerowe, klasa IV)

Pierwszy projekt w środowisku Scratch – uczymy duszka chodzić i rysować (zajęcia komputerowe, klasa IV)

Kim chcę być? (zajęcia komputerowe, klasa V)

Wysyłanie i odbieranie załączników za pomocą poczty elektronicznej (zajęcia komputerowe, klasa V)

Znaczenie soczewki w moim aparacie fotograficznym (zajęcia komputerowe, klasa VI)

Przyroda

Do czego służą mapa i plan (klasa IV)

Wirtualne spacery po polskich parkach narodowych (klasa V)

Czy Ziemia stoi w miejscu? (klasa VI)

edukacja wczesnoszkolna

Poznanie przysłów związanych z nadchodzącym Nowym Rokiem. Składanie sobie życzeń noworocznych. Wprowadzenie liter: r, R − drukowanej i pisanej. Ćwiczenia w pisaniu liter: r, R, sylab i wyrazów. Czytanie sylab, wyrazów i zdań. Rozwiązywanie wykreślanki literowej, zapisywanie rozwiązania. Uświadomienie wartości liczby 0. Odczytywanie temperatury na termometrze. (klasa I)

Wypowiedzi na temat odpowiednio ułożonego planu dnia. Próba odpowiedzi na pytanie „Dlaczego osoby punktualne są lubiane przez innych ludzi?”. Dopisywanie przymiotników do rzeczowników. Wykonywanie obliczeń zegarowych. Wprowadzenie 24-godzinnego systemu wskazań zegara. Wyszukiwanie wyrazów, które charakteryzują człowieka kulturalnego. Punktualność jako cecha osoby lubianej przez innych. (klasa II)

Gromadzenie słownictwa związanego z filmem. Rozmowa kierowana na temat „Jak robi się filmy animowane” po obejrzeniu filmu „W świecie animacji”. Uzupełnianie tekstu brakującymi literami: „ą”, „ę”, „om”, „en”. Oglądanie filmu przedstawiającego proces tworzenia filmu animowanego. Poznanie zawodów: „filmowca”, „reżysera”, „scenarzysty”. (klasa III)

 

Gimnazjum

Język polski

Dedukcja detektywa (klasa I)

Z pamiętnika polskiego szlachcica, czyli… „Fraszki” Jana Kochanowskiego (klasa I)

Jak widzimy innych? Obraz innych w języku i kulturze (klasa II)

Jak stać się sławnym? (klasa III)

 

Historia

Prehistoria (klasa I)

Wiele twarzy sztuki średniowiecza (klasa I)

Ogniem i mieczem (klasa II)

Dziwny koniec wojny. Rok 1918 (klasa III)

 

Wiedza o społeczeństwie

Narysuj drzewo genealogiczne własnej rodziny

Jak zaplanować budżet czteroosobowej rodziny

Obliczamy podatki, czyli jak bezboleśnie wypełnić PIT

Przygotujcie folder swojej miejscowości. Zadanie dla zespołów uczniów

Galeria wielkich Polaków

Debata oksfordzka. Jak ją zorganizować? Formuła, propozycje tematów

Wirtualna wycieczka po Pałacu Prezydenckim i Belwederze

Sejm bez tajemnic. Wirtualny spacer po kuluarach parlamentu

Poznaj swojego posła

Jak zrobić własną gazetę? Przykładowa makieta. Projekt dla uczniowskich zespołów redakcyjnych

Jak przygotować kampanię reklamową?

Współczesny patriotyzm. Przeprowadźcie własny sondaż

Żołnierze niezłomni. Poszukiwanie śladów, świadków, dokumentów, relacji. Zadania dla zespołów uczniów

 

Matematyka

Procent czy promil? (klasa I)

W jaki sposób opisać położenie na płaszczyźnie? (klasa II)

W jaki sposób zobaczyć trzeci wymiar na dwuwymiarowym rysunku (walec)? (klasa III)

 

Informatyka i zajęcia komputerowe

Ułamki zwykłe (informatyka, klasa I)

Chroń środowisko, chroń swoją planetę (informatyka, klasa II)

 

Biologia

Liść (klasa I)

Ssaki panują na lądzie (klasa II)

Pochodzenie i ewolucja człowieka (klasa III)

 

Chemia

Wiązania chemiczne – kowalencyjne i kowalencyjne spolaryzowane (klasa I)

Mieszaniny (klasa I)

Reakcja zobojętniania (klasa II)

Cukry – skrobia i celuloza (klasa III)

 

Fizyka

Siła jako miara oddziaływań. Równowaga sił. Siła wypadkowa. Wyznaczanie siły wypadkowej (klasa I)

Druga zasada dynamiki Newtona (klasa II)

Ładunki elektryczne i ich oddziaływanie. Ładunek elementarny (klasa III)

 

Geografia

Miejsce Ziemi we Wszechświecie. Kształt i wymiary Ziemi (klasa I)

Karpaty zewnętrzne – Beskidy i Pogórze Karpackie (klasa II)

Wycieczka po Europie (klasa III)

 

Edukacja dla bezpieczeństwa

Oparzenia termiczne i chemiczne

 

źródła:

dokument ORE „Cyfrowa szkoła: e-podręcznik”

strona www.epodreczniki.pl